Publicat în Travel the world

Aventuri prin frumoasa Roma

Una dintre marile noastre pasiuni este călătoritul (cum spuneam şi în articolul anterior, în limita bugetului. Tocmai de aceea caut oferte din timp pentru city break-uri şi mă informez foarte bine  înainte de a pleca legat de preţuri la transport în comun, mâncare, intrări etc. Cristi deja ştie că cel mai frumos cadou de ziua mea este un bilet de avion, oriunde :))). Aşa că prin decembrie, ianuarie când se apropie ziua mea încep să caut preţuri pentru biletele de avion. Şi in funcţie de ce găsesc şi de ce ne dorim să vizităm…luăm biletele. Prietenul meu cel mai bun la capitolul ăsta este site-ul celor de la Wizz Air disponibil aici .

Ca şi o paranteză, anul trecut am fost în Italia 5 zile, şi atunci am intrat în wizz discount club. Practic, am plătit un fel de abonament pe 1 an, adică 159 lei dacă bine ţin minte. Iar acest „card” îţi dă dreptul la reduceri pentru 2 persoane şi la primele bilete de avion dus-întors cumpărate îţi scoţi banii. Adică primele bilete este ca şi cum le-ai cumpăra la preţ normal şi doar la următoarele bilete ai reduceri. Dar poţi cumpăra câte bilete doreşti pe parcursul unui an…aşa că noi profităm de el cât putem. Pentru cei care doresc să meargă şi cu bagaj de cală ( bagajul de mână de 10 kg este inclus în dimensiunile maxime 55/23/40 cm) wizz discount include reduceri şi pentru bagaje. Biletele pentru plecarea la Roma le-am luat prin 10 ianuarie cred (am plecat în 23 februarie) şi au costat cu reducere aproximativ 600 lei dus-întors( 2 bilete le-am cumpărat prin wizz discount si 1 bilet la preţ intreg).

So… biletele le-am rezolvat şi a urmat cazarea, unde m-a ajutat Cristi, în sensul că eu căutam locaţii drăguţe la preţ bun, iar el le verifica zona şi locaţia faţă de staţiile de metrou. Aşa am rezervat camera în incinta „La Stanze di Elle” care a costat 190 euro pentru 4 nopţi cu mic dejun inclus (am primit vouchere pentru a merge la o cafenea la 10 minute distanţă şi era inclusă o cafea şi un croissant, cam acesta este micul dejun al italienilor). Cazarea am luat-o de pe booking, aici aveţi link .

Daca intraţi de aici când doriţi să faceţi o rezervare pe booking aveţi 10% reducere, aşa că profitaţi. Practic booking vă dă cei 10% din valoarea rezervării înapoi la finalul sejurului. Pe voi vă ajută,mă ajută şi pe mine pentru că şi eu primesc un procent  dacă intraţi şi rezervaţi de aici.

20180224_104932-01

Locaţia a fost perfectă pentru noi. Eram la 15 minute de mers pe jos până la Colosseum, la 5 minute era staţia de metrou şi este o zonă liniştită. La locaţie am plătit 28 euro taxa de oraş (3.5 euro/zi/ adult, pentru copii este gratuită până la 7 ani daca bine ţin minte). Şi pentru că noi am fost cu Adelina, chiar la intrarea în locaţie erau 2 magazine şi am cumpărat fructe, iaurturi etc pentru a completa micul dejun, având în cameră şi minifrigider. Legat de cazare, era ca un apartament imens şi de pe hol se intra în fiecare camera care avea baie proprie. Pe hol aveam apă, zahăr şi plicuri pentru cafea sau ceai plus fierbător de apă şi cuptor cu microunde. Camera era foarte curată şi personalul super amabil aşa ca noi recomandăm cazarea ( are nota 9.3 pe booking, pentru noi notele de pe booking reflectă realitatea din toate locaţiile în care am fost cazaţi).

Noi studiem mult inainte de a merge oriunde asa ca ne interesam de transport (Cristi mai mult), asa ca de la aeroport am luat un autobus Astral pana la statia de metro Termini.( pret 1,2 euro/adult, copii gratuit) De acolo am luat doar 2 bilete simple (1.5 euro/ bilet adult, copiii gratuit) pentru a ajunge la hotel pentru ca era ora 5 si ploua, nu mai aveam ce vizita. In ziua urmatoare am luat cu 18 euro/adult bilete valabile 72 ore pe orice mijloc de transport in comun. Noi am mers mult cu metroul pentru ca este foarte rapid.20180224_113853-02.jpeg

Roma este foarte frumoasa, eu visam de mult sa ajung acolo, era in bucketlist alaturi de Barcelona si Venetia. In Barcelona am fost anul trecut de ziua mea si in Venetia in vara. Roma are o multime de locuri si lucruri de vazut, te fascineaza stradutele italienesti, energia lor si istoria care se vede si se simte la fiecare pas. Cu o inghetata in mana (care costa cam 2.5 euro, si nu se zgarcesc deloc cand pun 🙂 ) te poti plimba ore in sir in acest oras minunat. Daca este soare este perfect, pe noi ne-a incurcat ploaia putin. Luni, cand era ultima zi si se anunta doar soare, ne-am trezit in Roma acoperita de zapada (mdaaa, am avut noi norocul asta, dar tot raul spre bine pentru ca asa vom mai merge, dar vara).

Ne-am plimbat foarte mult chiar dacă eram cu Adelina, pentru că ea în general este foarte cuminte, a fost fascinată de metrou :)). Şi… în afară de faptul că la amiazi eram in cameră şi Ade dormea am vizitat cam tot ce ne-am propus. Ade este obişnuită cu plimbările şi cu vacanţele, este foarte cuminte pe avion , chiar doarme de multe ori :)). Eu nu prea vreau sa plec fără ea nicăieri, aşa că pe unde putem mergem cu ea. Avem o vacanţă pe an doar noi 2, dar nu vroiam să fie cea de ziua mea fara ea:). Ea mănâncă bine orice, aşa că nu am avut probleme cu mâncarea, a adorat pizza şi pastele ( cele mai bune pe care le-am mâncat vreodată, cum era şi normal 🙂 ).

Un restaurant foarte bun pe care îl recomandăm este „Cajo e Gajo” ( link aici  situat in cartierul Trastevere, pe o străduţa plina de cafenele şi restaurante. Pe acesta l-a găsit Cristi pe tripadvisor şi ne-a plăcut foarte mult personalul şi patronul care au fost foarte amabili. În plus, faptul că ne-au adus creioane şi hârtie de desenat pentru Ade, mâncarea excelentă şi promptitudinea ne- au făcut să îi dăm nota 10.

Ce mai trebuie să ştiţi când doriţi sa vizitaţi acest oraş frumos este că în ultima duminică din lună este gratuită intrarea la Muzeul Vaticanului, care este imeeens :). Aşa că noi am economisit nişte bani pentru ca muzeul oricum îl vizitam. Iar la Colloseum este intrare gratuită în prima duminică din lună, ceea ce mie personal mi se pare foarte tare din partea lor :).

Per total ne-a plăcut Roma foarte mult, vremea neah…, dar cu siguranţă vom mai merge vara să ne plimbăm pe străduţele lor pline de istorie , cu o îngheţată în mană şi să bem un aperol spritz la terasele lor. Ador Italia, am fost in Veneţia, Verona, Roma, la Lido di Jesolo, Assolo, Bassano del Grappa şi am văzut o parte din munţii Dolomiţi şi intenţionăm să vedem cât mai mult din această ţară superbă. Are atât de multe de oferit şi fiecare loc este spectaculos. Ce nu mi-a plăcut în Roma a fost mizeria, este un oraş murdar, faţă de Verona sau chiar Barcelona, nu prea se sinchisesc să facă curat. Am fost şi în zone mai puţin turistice şi tot murdare erau, deci nu doar turiştii fac mizerie, aşa că la capitolul ăsta am fost puţin dezamăgită.

Roma este un oraş care trebuie văzut măcar o dată in viaţă, dar nu aş recomanda vizita cu un copil în cărucior. Au foooarte multe străduţe cu pietre vechi pe care e greu să circuli, trotuarele sunt înguste şi abia încap 2 persoane. Sunt foarte amabili cu cei mai mărişori, în restaurante, cu porţiile de îngheţată :D, în metrou cu cedarea locurilor.

Vom mai vizita Roma, nu ştim dacă singuri sau cu Adelina, dar mai sunt multe lucruri de văzut şi de explorat ( cu cer senin si muuuult soare si căldură :)) ).

Vă pup şi vă doresc zile senine,

signature (1)

Autor:

Antreprenor la www.decoratiunispeciale.ro , mamica Adelinei Carla si sotie.